2015 Дрогобицька Духовна Семінарія блаженних священомучеників Северина, Якима та Віталія http://www.dds.edu.ua/publications/publications/diploma-dissertations/2015.feed 2024-04-28T21:54:51Z Joomla! 1.5 - Open Source Content Management Денис БОГАТКО, "Особливості пастирської опіки глухих в УГКЦ" (керівник – о.ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о.ліц. Василь Вербіцький) 2015-08-27T13:43:25Z 2015-08-27T13:43:25Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1431-bohatko.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Податель життя, Бог Творець, наділив кожну людину даром особистої унікальності. Тому всі люди є різними. Ми відрізняємося зовнішністю, талантами, характером, покликанням. Кожен з нас має свій шлях до Бога і свою внутрішню «хвилю» молитви, хоча всіх нас об’єднує приналежність до Церкви Христової.&nbsp;Та є між нами люди, які по-особливому переживають навколишню дійсність. Ми можемо не зауважувати їх поряд з собою, на вулиці, в магазині чи у транспорті, бо їх особливість не кидається в очі – це люди, які живуть у тиші.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Податель життя, Бог Творець, наділив кожну людину даром особистої унікальності. Тому всі люди є різними. Ми відрізняємося зовнішністю, талантами, характером, покликанням. Кожен з нас має свій шлях до Бога і свою внутрішню «хвилю» молитви, хоча всіх нас об’єднує приналежність до Церкви Христової.&nbsp;Та є між нами люди, які по-особливому переживають навколишню дійсність. Ми можемо не зауважувати їх поряд з собою, на вулиці, в магазині чи у транспорті, бо їх особливість не кидається в очі – це люди, які живуть у тиші.</p> Іван ДОЧЕМІНСЬКИЙ, "Реакція Української Греко-Католицької Церкви на голодомор 1932-1933 рр." (керівник – мгр. І.Бриндак, рецензент – о.ліц. Степан Угрин) 2015-08-22T03:41:36Z 2015-08-22T03:41:36Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1430-docheminskyy.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />З моменту становлення України як незалежної, демократичної держави відкрилися нові горизонти для об’єктивного дослідження історичного минулого українського народу, всестороннього осмислення етапів його економічного, політичного, соціально-психологічного, філософського та духовного розвитку. Одним із таких об’єктів є історія голоду 1932-1933 рр. в Україні та реакція Української Греко-Католицької Церкви на нього, адже, попри віддалену часову перспективу, ця проблема і надалі залишається складним та суспільно болючим питанням.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />З моменту становлення України як незалежної, демократичної держави відкрилися нові горизонти для об’єктивного дослідження історичного минулого українського народу, всестороннього осмислення етапів його економічного, політичного, соціально-психологічного, філософського та духовного розвитку. Одним із таких об’єктів є історія голоду 1932-1933 рр. в Україні та реакція Української Греко-Католицької Церкви на нього, адже, попри віддалену часову перспективу, ця проблема і надалі залишається складним та суспільно болючим питанням.</p> Сергій МАМЧУР, "Вчення про гріх у посланнях митрополита Андрея Шептицького на Великий піст" (керівник – о.ліц. Григорій Комар, рецензент – о.ліц. Андрій Осередчук) 2015-08-14T13:39:39Z 2015-08-14T13:39:39Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1429-mamchur.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />В історії Української Греко-Католицької Церкви і українського народу Слуга Божий Митрополит Андрей Шептицький був найвизначнішою постаттю двадцятого століття і по сьогоднішній день він залишається гідним прикладом для наслідування усім, хто обирає шлях священичого служіння. Адже Митрополит, ведучи за собою повірене стадо як добрий пастир, по-батьківськи дбав за кожну свою духовну овечку, захищаючи її як перед зовнішніми,так і внутрішніми ворогами.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />В історії Української Греко-Католицької Церкви і українського народу Слуга Божий Митрополит Андрей Шептицький був найвизначнішою постаттю двадцятого століття і по сьогоднішній день він залишається гідним прикладом для наслідування усім, хто обирає шлях священичого служіння. Адже Митрополит, ведучи за собою повірене стадо як добрий пастир, по-батьківськи дбав за кожну свою духовну овечку, захищаючи її як перед зовнішніми,так і внутрішніми ворогами.</p> Зорян ВАЦЯК, "Ревіндикація Польської Автокефальної Православної Церкви в Другій Речі Посполитій" (керівник – мгр. І.Бриндак, рецензент – о.ліц. Юрій Хамуляк) 2015-08-09T13:38:05Z 2015-08-09T13:38:05Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1428-vatsjak.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Сьогодні, як ніколи, увага вітчизняних істориків посилена до питання розвитку Східної Церкви на Заході, адже воно нам говорить про співіснування двох різних культур, менталітетів. Здається, зайвим є говорити про важливість цієї теми тоді, коли наша країна вголос заявляє про свою відкритість також і до західної культури. Нашим найближчим сусідом тут є польська держава. Однак, як це часто буває між народами, що мають спільний кордон, історичне минуле, іноді, займає дуже важливу роль в діалозі між ними; і це не для суперечок, а для того, щоб краще зрозуміти можливий спільний шлях.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Сьогодні, як ніколи, увага вітчизняних істориків посилена до питання розвитку Східної Церкви на Заході, адже воно нам говорить про співіснування двох різних культур, менталітетів. Здається, зайвим є говорити про важливість цієї теми тоді, коли наша країна вголос заявляє про свою відкритість також і до західної культури. Нашим найближчим сусідом тут є польська держава. Однак, як це часто буває між народами, що мають спільний кордон, історичне минуле, іноді, займає дуже важливу роль в діалозі між ними; і це не для суперечок, а для того, щоб краще зрозуміти можливий спільний шлях.</p> Олег ЗАТВАРСЬКИЙ, "Пастирське служіння УГКЦ в академічній сфері, від виходу з підпілля до сучасності" (керівник – ліц. Назар Дуда, рецензент – о. Олег Кекош) 2015-08-03T13:36:35Z 2015-08-03T13:36:35Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1427-zatvarskyy.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Згідно Божественного повеління, Христова Церква поєднує в одне ціле людські діла та релігійні цінності на славу Божу а також для постійного вдосконалення людини, як тілесного, так і духовного. Звідси, місія Церкви полягає не лише у поверхневому проповідуванні доброї новини для світу, але прикладання зусиль, щоб саме Євангеліє просочувалося у менталітет, спосіб думки та цінності народу. Тобто необхідно, щоб християнство занурювало в себе всю людську культуру.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Згідно Божественного повеління, Христова Церква поєднує в одне ціле людські діла та релігійні цінності на славу Божу а також для постійного вдосконалення людини, як тілесного, так і духовного. Звідси, місія Церкви полягає не лише у поверхневому проповідуванні доброї новини для світу, але прикладання зусиль, щоб саме Євангеліє просочувалося у менталітет, спосіб думки та цінності народу. Тобто необхідно, щоб християнство занурювало в себе всю людську культуру.</p> Тарас КАБЛАШ, "Християнський вимір національної ідеї у поезії Тараса Шевченка" (керівник – о.ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о.ліц. Олег Сподар) 2015-07-29T13:34:57Z 2015-07-29T13:34:57Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1426-kablash.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Розвиток людства тісно пов'язаний із розвитком мистецтва. За його допомогою людина виражає плоди пізнання глибинної сутності як фізичного, так і метафізичного виміру буття. Здобутки філософського пізнання буття як цілості, що виражається «трикутником» Платона у пізнанні Бога, космосу та людини, творять автентичне мистецтво у різних його проявах: музика, живопис, архітектура… Одним із видів мистецтва є також поезія, адже за допомогою слова людина може висловити свій внутрішній досвід пізнання. З давніх-давен поезія була для людини засобом виявлення її внутрішнього досвіду богоспілкування. Нам відомо про біблійну поезію Старого Завіту, яка посідала чільне місце у релігійному та суспільному житті ізраїльського народу.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Розвиток людства тісно пов'язаний із розвитком мистецтва. За його допомогою людина виражає плоди пізнання глибинної сутності як фізичного, так і метафізичного виміру буття. Здобутки філософського пізнання буття як цілості, що виражається «трикутником» Платона у пізнанні Бога, космосу та людини, творять автентичне мистецтво у різних його проявах: музика, живопис, архітектура… Одним із видів мистецтва є також поезія, адже за допомогою слова людина може висловити свій внутрішній досвід пізнання. З давніх-давен поезія була для людини засобом виявлення її внутрішнього досвіду богоспілкування. Нам відомо про біблійну поезію Старого Завіту, яка посідала чільне місце у релігійному та суспільному житті ізраїльського народу.</p> Іван КОМАРНИЦЬКИЙ, "Аскетичне вчення преподобного Макарія Єгипетського" (керівник – о.ліц. Григорій Комар, рецензент – о.ліц. Андрій Осередчук) 2015-07-26T15:00:00Z 2015-07-26T15:00:00Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1434-komarnytsky.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Кожний християнин у житті веде боротьбу з гріхом, що в сучасному світі потребує чимало відваги та зусиль. Попри всі старання, людина доволі часто ставить собі запитання: навіщо?. Опісля приходить до висновку: все одно згрішу! Всі грішать!. Таким чином, переконує себе в неспроможності боротися із власними немочами та знеохочується до боротьби. Ще однією проблемою сучасної людини є й те, що вона не усвідомлює сутності гріха, а звідси — не осягає його нищівні наслідки для духовного та тілесного життя. Таким чином, її спроби вести духовну боротьбу із гріхом здебільшого увінчуються поразкою або фальшивим компромісом.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Кожний християнин у житті веде боротьбу з гріхом, що в сучасному світі потребує чимало відваги та зусиль. Попри всі старання, людина доволі часто ставить собі запитання: навіщо?. Опісля приходить до висновку: все одно згрішу! Всі грішать!. Таким чином, переконує себе в неспроможності боротися із власними немочами та знеохочується до боротьби. Ще однією проблемою сучасної людини є й те, що вона не усвідомлює сутності гріха, а звідси — не осягає його нищівні наслідки для духовного та тілесного життя. Таким чином, її спроби вести духовну боротьбу із гріхом здебільшого увінчуються поразкою або фальшивим компромісом.</p> Роман КОПАЧ, "Чин Хрещення у Требнику Української Греко-Католицької Церкви (2009). Літургійно-богословський огляд" (керівник – д-р Ендрю Квінлан, рецензент – ліц. Юрій Мисів) 2015-07-24T13:32:38Z 2015-07-24T13:32:38Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1425-kopach.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Господь Бог наш Ісус Христос, живучи на землі, задля нашого спасіння дав Церкві Святі Таїнства. Вони є знаками, через які Господь передає своє Божественне життя. Таких видимих знаків невидимої Божої благодаті є сім. Серед них першим Таїнством, яке зустрічається в житті людини, є Таїнство хрещення. Як зазначено на ІІ Ватиканському Соборі в декреті Про місійну діяльність Хрещення є початком та основою нового життя . Рівно ж як і всі інші Таїнства, Хрещення має свою ґенезу розвитку, догматичні й богословські підстави та багатий і неповторний обрядовий чин.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Господь Бог наш Ісус Христос, живучи на землі, задля нашого спасіння дав Церкві Святі Таїнства. Вони є знаками, через які Господь передає своє Божественне життя. Таких видимих знаків невидимої Божої благодаті є сім. Серед них першим Таїнством, яке зустрічається в житті людини, є Таїнство хрещення. Як зазначено на ІІ Ватиканському Соборі в декреті Про місійну діяльність Хрещення є початком та основою нового життя . Рівно ж як і всі інші Таїнства, Хрещення має свою ґенезу розвитку, догматичні й богословські підстави та багатий і неповторний обрядовий чин.</p> Святослав РОЗЛУЦЬКИЙ, "Розуміння смерті у східнохристиянській духовній традиції" (керівник – о.ліц. Григорій Комар, рецензент – о.ліц. Степан Угрин) 2015-07-19T13:30:24Z 2015-07-19T13:30:24Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1424-rozlutskyy.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Для життя кожної людини знаковими і неповторними є дві речі — народження і смерть. народження супроводжується радістю, а смерть викликає смуток і сльози.&nbsp;У цій дипломній роботі постараємося поглянути на смерть з богословської перспективи. Феномен смерті можна розглядати лише в широкому антропологічному контексті, піднімаючи питання про сенс і мету людського життя. Таке богословське осмислення дає можливість сприймати смерть у світлі вічного життя.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Для життя кожної людини знаковими і неповторними є дві речі — народження і смерть. народження супроводжується радістю, а смерть викликає смуток і сльози.&nbsp;У цій дипломній роботі постараємося поглянути на смерть з богословської перспективи. Феномен смерті можна розглядати лише в широкому антропологічному контексті, піднімаючи питання про сенс і мету людського життя. Таке богословське осмислення дає можливість сприймати смерть у світлі вічного життя.</p> Тарас Плетеня, "Характерні особливості бойківського храму за працями галицького мистецтвознавця Михайла Драгана" (керівник – о. Михайло Олійник, рецензент – о.д-р Мирон Бендик) 2015-07-14T13:27:16Z 2015-07-14T13:27:16Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2015/1423-pletenja.html Роман Андрійовський admin@dds.edu.ua <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Старовинні дерев’яні українські церкви – це шедеври нашої архітектури, пам’ятки, які несуть в собі релігійність, духовність, святість нашого народу. В наш час таким архітектурним пам’яткам загрожує «вимирання» від невміння людей належно зберегти та планувати витвір людських рук – скарби народної творчості. Інколи через брак розуміння нашої духовної спадщини, замість відповідного догляду за дерев’яною святинею, будуємо муровану церкву, з якою буде менше турбот і якій не страшний ні дощ, ні сніг, ні зимовий мороз. Гігантська праця, яка була зроблена нашими предками в побудуванні святинь не може бути занедбана нашим поколінням.</p> <p style="text-align: justify;">ВСТУП<br />Старовинні дерев’яні українські церкви – це шедеври нашої архітектури, пам’ятки, які несуть в собі релігійність, духовність, святість нашого народу. В наш час таким архітектурним пам’яткам загрожує «вимирання» від невміння людей належно зберегти та планувати витвір людських рук – скарби народної творчості. Інколи через брак розуміння нашої духовної спадщини, замість відповідного догляду за дерев’яною святинею, будуємо муровану церкву, з якою буде менше турбот і якій не страшний ні дощ, ні сніг, ні зимовий мороз. Гігантська праця, яка була зроблена нашими предками в побудуванні святинь не може бути занедбана нашим поколінням.</p>