Slovo 2007 Дрогобицька Духовна Семінарія блаженних священомучеників Северина, Якима та Віталія http://www.dds.edu.ua/publications/publications/slovo/2007.feed 2024-04-28T15:32:01Z Joomla! 1.5 - Open Source Content Management Поетика духовного тексту як чин парадигми sacrum 2010-11-17T18:16:56Z 2010-11-17T18:16:56Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/647-sacrum-text.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p align="justify">Зимомря М.</p><p align="justify">Питання загальнолюдських цінностей у пов'язі з окресленням рис національної ментальності постає особливо злободенним на зламі XX - XXI століть. Секулярний зміст релігійних вірувань набув феноменального вияву та системного звучання під всеохоплюючим - нерідко від'ємним - впливом процесу глобалізації. Звідси - особлива значимість релігійної літератури, передусім - Біблії [1] - у духовному житті людини [2, 9]. Адже загальнолюдські вартості сприймаються як домінанта, своєрідна норма, крізь призму якої проступає інтерпретація духовного тексту на рівні амбівалентності позиції [3, 159]. її сутність органічно поєднується з процесом перекладу в найширшому розумінні.</p> <p align="justify">Зимомря М.</p><p align="justify">Питання загальнолюдських цінностей у пов'язі з окресленням рис національної ментальності постає особливо злободенним на зламі XX - XXI століть. Секулярний зміст релігійних вірувань набув феноменального вияву та системного звучання під всеохоплюючим - нерідко від'ємним - впливом процесу глобалізації. Звідси - особлива значимість релігійної літератури, передусім - Біблії [1] - у духовному житті людини [2, 9]. Адже загальнолюдські вартості сприймаються як домінанта, своєрідна норма, крізь призму якої проступає інтерпретація духовного тексту на рівні амбівалентності позиції [3, 159]. її сутність органічно поєднується з процесом перекладу в найширшому розумінні.</p> Невже дійсно «Punk Not Dead»?! 2010-11-15T22:42:28Z 2010-11-15T22:42:28Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/654-punk.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p align="justify">Сенейко Д.</p><p align="justify">Людина, створена на Господній образ, повинна осягнути справжнє володіння собою, не піддатись моді або течії думок лише тому, що вони сучасні... (Жан-Марі Обер).<br /><br />Дорога молоде! До твоєї уваги декілька рядків про сучасну тебе, про те, якою ти буваєш і стаєш останнім часом не лише на американському континенті чи в Європі, але і в Україні. Перед тобою загальний огляд однієї із найпоширеніших, незвичайних та сумнівних моло-діжних субкультур сучасності – панків! А ще дещо скажемо про хлопців та дівчат з іроке-зами крізь найголовніший життєвий критерій – духовний. Ну як, готові?!</p> <p align="justify">Сенейко Д.</p><p align="justify">Людина, створена на Господній образ, повинна осягнути справжнє володіння собою, не піддатись моді або течії думок лише тому, що вони сучасні... (Жан-Марі Обер).<br /><br />Дорога молоде! До твоєї уваги декілька рядків про сучасну тебе, про те, якою ти буваєш і стаєш останнім часом не лише на американському континенті чи в Європі, але і в Україні. Перед тобою загальний огляд однієї із найпоширеніших, незвичайних та сумнівних моло-діжних субкультур сучасності – панків! А ще дещо скажемо про хлопців та дівчат з іроке-зами крізь найголовніший життєвий критерій – духовний. Ну як, готові?!</p> Бойовий гопак 2010-11-14T22:20:32Z 2010-11-14T22:20:32Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/648-hopak.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p align="justify">Крижановський Я.</p><p align="justify">Гопак – це чиста сила і краса,<br />Гопак – високі, рідні небеса,<br />Це – вихор степу і могутність гір, <br />Козацька воля та іскристість зір,<br />Це – сила духу, твердість кулака,<br />Така вона – стихія гопака. <br />Здорова молодь – майбутнє України (Володимир Пилат)</p><p align="justify">Вступ<br />Боротьба за місце під сонцем — ось першовизначний виток історичних суспільств, та й зрештою, всього сущого у світі, починаючи від найменшої клітини, комахи, звіра, закінчуючи homo sapiens.<br />А вже згодом на відвойованому для себе місці переможець може створювати різновиддя мистецтв – тобто закохано відтворювати свій етнічний світ у барвах, звуках і танцях, складати епоси на честь ге-роїв, боротися і прославляти боротьбу.<br />Отже – боротьба, з неї все і розпочалось. Відколи?</p> <p align="justify">Крижановський Я.</p><p align="justify">Гопак – це чиста сила і краса,<br />Гопак – високі, рідні небеса,<br />Це – вихор степу і могутність гір, <br />Козацька воля та іскристість зір,<br />Це – сила духу, твердість кулака,<br />Така вона – стихія гопака. <br />Здорова молодь – майбутнє України (Володимир Пилат)</p><p align="justify">Вступ<br />Боротьба за місце під сонцем — ось першовизначний виток історичних суспільств, та й зрештою, всього сущого у світі, починаючи від найменшої клітини, комахи, звіра, закінчуючи homo sapiens.<br />А вже згодом на відвойованому для себе місці переможець може створювати різновиддя мистецтв – тобто закохано відтворювати свій етнічний світ у барвах, звуках і танцях, складати епоси на честь ге-роїв, боротися і прославляти боротьбу.<br />Отже – боротьба, з неї все і розпочалось. Відколи?</p> Юродиві – божевільні чи святі? 2010-11-12T22:27:17Z 2010-11-12T22:27:17Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/649-strange-saints.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p align="justify">Мисан І. </p><p align="justify">Період IX-X стт. ознаменований зразковим життям Андрія Юродивого. Саме цьому святому, котрий жив у Царгороді, було видіння Покрову Пресвятої Богородиці…<br /><br />Юродство (від слав. «уродство») – вид духовного подвижництва, що полягає в симуляції безумства (вдаванням божевільного). Один із способів подолання марнославства і гордости.<br />Юродиві – це святі подвижники, що вибрали особливий подвиг –юродство, тобто зовнішнє безумство, що приймається ради “наруги миру”, радикального відкидання цінностей світського життя і служіння Христові через свідчення про те, що шлях Христа є відмінним від світської мудрости і величі. У цьому юродиві наслідують Христа, що терпить насмішки і знущання натовпу .</p> <p align="justify">Мисан І. </p><p align="justify">Період IX-X стт. ознаменований зразковим життям Андрія Юродивого. Саме цьому святому, котрий жив у Царгороді, було видіння Покрову Пресвятої Богородиці…<br /><br />Юродство (від слав. «уродство») – вид духовного подвижництва, що полягає в симуляції безумства (вдаванням божевільного). Один із способів подолання марнославства і гордости.<br />Юродиві – це святі подвижники, що вибрали особливий подвиг –юродство, тобто зовнішнє безумство, що приймається ради “наруги миру”, радикального відкидання цінностей світського життя і служіння Христові через свідчення про те, що шлях Христа є відмінним від світської мудрости і величі. У цьому юродиві наслідують Христа, що терпить насмішки і знущання натовпу .</p> Таїнства Хрещення, Миропомазання і Євхаристії 2010-11-08T18:01:30Z 2010-11-08T18:01:30Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/643-sacraments.html roman.rass admin@dds.edu.ua <div align="justify">Фокін Д.<br /><br />Наше життя побудоване таким чином, що ми кудись безперервно рухаємося, кудись скеровані, ставимо перед собою певні завдання і виконуємо їх, «бачимо» мету і йдемо до неї. Так відбувається щодня і це цілком нормально, бо відображає задум Божий, відкритий ще в раю для наших прародичів. Цей задум полягав в особистісному зростанні, доростанні образу Божого до свого Первообразу. <br />Займаючись справами, реалізуючи свої плани, людина може недобачати основної мети свого життя, не знати, куди вона все-таки прямує. Для нас, християн, питання, куди ми прямуємо, не складає жодних труднощів. Усі ми і кожен з нас зокрема щоденно, а то й декілька разів на день промовляємо «Отче наш…», тобто є свідомими Бога як Отця. Перебуваючи в цій свідомості, ми можемо промовити разом з Христом: «йду до Отця мого». Ті, хто називає себе християнами, є ними тому, що прийняли таїнство Хрещення. Це святе таїнство та й таїнства взагалі є введенням в благодатне божественне життя, у сопричастя з Богом. Иншими словами, святі таїнства є тим шляхом, по якому людина крокує до Царства Божого, до Небесного Отця. Цей шлях називаємо тайновведенням (містагогією), воцерковленням.</div> <div align="justify">Фокін Д.<br /><br />Наше життя побудоване таким чином, що ми кудись безперервно рухаємося, кудись скеровані, ставимо перед собою певні завдання і виконуємо їх, «бачимо» мету і йдемо до неї. Так відбувається щодня і це цілком нормально, бо відображає задум Божий, відкритий ще в раю для наших прародичів. Цей задум полягав в особистісному зростанні, доростанні образу Божого до свого Первообразу. <br />Займаючись справами, реалізуючи свої плани, людина може недобачати основної мети свого життя, не знати, куди вона все-таки прямує. Для нас, християн, питання, куди ми прямуємо, не складає жодних труднощів. Усі ми і кожен з нас зокрема щоденно, а то й декілька разів на день промовляємо «Отче наш…», тобто є свідомими Бога як Отця. Перебуваючи в цій свідомості, ми можемо промовити разом з Христом: «йду до Отця мого». Ті, хто називає себе християнами, є ними тому, що прийняли таїнство Хрещення. Це святе таїнство та й таїнства взагалі є введенням в благодатне божественне життя, у сопричастя з Богом. Иншими словами, святі таїнства є тим шляхом, по якому людина крокує до Царства Божого, до Небесного Отця. Цей шлях називаємо тайновведенням (містагогією), воцерковленням.</div> Нація жива 2010-11-06T22:32:16Z 2010-11-06T22:32:16Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/651-nation.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p align="justify">Зинич О.</p><p align="justify">Цього року наша держава святкувала багато ювілеїв видатних українців, які спричинилися до незалежності. Тому дати цих осінніх днів, зокрема 14 жовтня, коли відзначаємо 65-ту річницю УПА, мали б особливо заторкнути патріотичні почуття нації. А чому б нам не спробувати зазирнути в “калейдоскоп” патріотизму? Що змінилось в мисленні “середньостатистичного” українця ?<br />…Ого, то ми вже майже в Європі! Це ж треба, ще кільканадцять років і все. Ми, квітуча нація (“дарма”, що зменшилась на кілька мільйонів), покажемо всім…</p> <p align="justify">Зинич О.</p><p align="justify">Цього року наша держава святкувала багато ювілеїв видатних українців, які спричинилися до незалежності. Тому дати цих осінніх днів, зокрема 14 жовтня, коли відзначаємо 65-ту річницю УПА, мали б особливо заторкнути патріотичні почуття нації. А чому б нам не спробувати зазирнути в “калейдоскоп” патріотизму? Що змінилось в мисленні “середньостатистичного” українця ?<br />…Ого, то ми вже майже в Європі! Це ж треба, ще кільканадцять років і все. Ми, квітуча нація (“дарма”, що зменшилась на кілька мільйонів), покажемо всім…</p> Єпископ Іван Снігурський 2010-11-05T18:13:00Z 2010-11-05T18:13:00Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/646-snihurskyy.html roman.rass admin@dds.edu.ua <div align="justify">Сліпецький С. </div><div align="justify" /><br />Іван Снігурський народився 18 травня 1784 р. в с. Берестяни на Самбірщині. Батько його був парохом в цьому селі. Мати походила з священичого роду Вербицьких. Успішно закінчивши гімназію в Самборі 1800 р., Іван Снігурський отримав стипендію релігійного фонду і поїхав до Львова. Там вивчав філософію і богословіє, підробляв, даючи приватні лекції для допомоги матері, котра 1799 р. овдовіла. Після чотирилітніх студій у Львівському університеті для поглиблення богословських знань 1804 р. поступає на навчання в університет у Відні. Після закінчення третього курсу богослов’я 1807 р. одержав дияконські свячення з рук єпископа Перемиського Антона Ангеловича, котрий в той час прибув до Відня. <div align="justify">Сліпецький С. </div><div align="justify" /><br />Іван Снігурський народився 18 травня 1784 р. в с. Берестяни на Самбірщині. Батько його був парохом в цьому селі. Мати походила з священичого роду Вербицьких. Успішно закінчивши гімназію в Самборі 1800 р., Іван Снігурський отримав стипендію релігійного фонду і поїхав до Львова. Там вивчав філософію і богословіє, підробляв, даючи приватні лекції для допомоги матері, котра 1799 р. овдовіла. Після чотирилітніх студій у Львівському університеті для поглиблення богословських знань 1804 р. поступає на навчання в університет у Відні. Після закінчення третього курсу богослов’я 1807 р. одержав дияконські свячення з рук єпископа Перемиського Антона Ангеловича, котрий в той час прибув до Відня. Сповнім вечірню молитву нашу Господеві 2010-11-02T18:07:21Z 2010-11-02T18:07:21Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/645-vespers.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p align="justify">Циб А.</p><p align="justify">Як минув день, дякуй Господеві, що дав нам сонце для праці в час дня і світло на освячення в час ночі та на інші життєві потреби. <br />св. Василій Великий, В честь муч. Юліти<br /><br />Часослов, як було вже написано у попередньому номері, займає важливе місце в житті християнина. Ми мали можливість побачити, як Церква розглядає час і наповнює його молитвою. А зараз пропонуємо поглянути і осмислити богословський зміст одного з богослужінь, яке наповнює добове коло, а саме - вечірню, яка є тим початком добового кола і є тими дверима, які водять нас у спільнотну молитву. «Де двоє або троє зібрані в моє ім’я, там я серед них.» [Мт. 18.20]. Отож бачимо, що спільнотна молитва є важливою в житті християнина, до якої закликає сам Христос.</p> <p align="justify">Циб А.</p><p align="justify">Як минув день, дякуй Господеві, що дав нам сонце для праці в час дня і світло на освячення в час ночі та на інші життєві потреби. <br />св. Василій Великий, В честь муч. Юліти<br /><br />Часослов, як було вже написано у попередньому номері, займає важливе місце в житті християнина. Ми мали можливість побачити, як Церква розглядає час і наповнює його молитвою. А зараз пропонуємо поглянути і осмислити богословський зміст одного з богослужінь, яке наповнює добове коло, а саме - вечірню, яка є тим початком добового кола і є тими дверима, які водять нас у спільнотну молитву. «Де двоє або троє зібрані в моє ім’я, там я серед них.» [Мт. 18.20]. Отож бачимо, що спільнотна молитва є важливою в житті християнина, до якої закликає сам Христос.</p> Будь собою – будь патріотом 2010-10-31T18:30:09Z 2010-10-31T18:30:09Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/650-patriot.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p>Вербіцький В. </p><p>Загально прийнятою є думка, що з людиною культурною, вихованою, високоморальною приємно і легко спілкуватись. Саме тому такі чинники, як творча спадщина українських письменників, традиції, які виховувалися в сім’ях з любові до батьківської землі, визначають особу, як патріота України.<br />Заклик Тараса Шевченка “Любіть Україну!” не один раз був стимулом відстоювати традиції своїх поколінь. Історію України не раз характеризують як написану кров’ю своїх героїв. Нині маємо незалежну державу, в котрій горить зелене світло для того, щоб вільно репрезентувати себе як українця. Кожному, думаю, відомі слова: «Козацькому роду нема переводу». Велика і славна козацька історія є символом мужності, історією героїв. В їхні ряди ставали особи зрілі, котрі любили свободу, були людьми чести і мали силу в руках.</p> <p>Вербіцький В. </p><p>Загально прийнятою є думка, що з людиною культурною, вихованою, високоморальною приємно і легко спілкуватись. Саме тому такі чинники, як творча спадщина українських письменників, традиції, які виховувалися в сім’ях з любові до батьківської землі, визначають особу, як патріота України.<br />Заклик Тараса Шевченка “Любіть Україну!” не один раз був стимулом відстоювати традиції своїх поколінь. Історію України не раз характеризують як написану кров’ю своїх героїв. Нині маємо незалежну державу, в котрій горить зелене світло для того, щоб вільно репрезентувати себе як українця. Кожному, думаю, відомі слова: «Козацькому роду нема переводу». Велика і славна козацька історія є символом мужності, історією героїв. В їхні ряди ставали особи зрілі, котрі любили свободу, були людьми чести і мали силу в руках.</p> Митрополит А. Шептицький і рух ОУН-УПА 2010-10-30T08:34:54Z 2010-10-30T08:34:54Z http://www.dds.edu.ua/en/publications/publications/slovo/2007/652-sheptytskyy.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p align="justify">Бриндак І.</p><p align="justify">«Любов не може йти в парі з ненавистю, бо ненависть чим більше звершена, тим більше з любови робить якийсь егоїзм. Можна своїх прав боронити і своїх прав доказати, але не шляхом ненависти до других людей… а маєте ще й ту хибу, що свої гадки і свій спосіб бачення речей надто часто хочете накинути иншим навіть часом засобами насильства і сліпого терору»<br /><br />14 жовтня виповнюється 65 років від часу створення Української повстанської армії. До сьогоднішнього дня ця дата продовжує розділяти громадян України, і до нині українська влада не поставила у цій справі остаточної крапки. Але в даній публікації нас буде цікавити не це, а взаємини цього руху зі слугою Божим митрополитом Андреєм Шептицьким. </p> <p align="justify">Бриндак І.</p><p align="justify">«Любов не може йти в парі з ненавистю, бо ненависть чим більше звершена, тим більше з любови робить якийсь егоїзм. Можна своїх прав боронити і своїх прав доказати, але не шляхом ненависти до других людей… а маєте ще й ту хибу, що свої гадки і свій спосіб бачення речей надто часто хочете накинути иншим навіть часом засобами насильства і сліпого терору»<br /><br />14 жовтня виповнюється 65 років від часу створення Української повстанської армії. До сьогоднішнього дня ця дата продовжує розділяти громадян України, і до нині українська влада не поставила у цій справі остаточної крапки. Але в даній публікації нас буде цікавити не це, а взаємини цього руху зі слугою Божим митрополитом Андреєм Шептицьким. </p>