2001 Дрогобицька Духовна Семінарія блаженних священомучеників Северина, Якима та Віталія http://www.dds.edu.ua/articles/2/diploms/2001.feed 2024-04-28T07:25:44Z Joomla! 1.5 - Open Source Content Management Інші 2009-12-05T10:06:33Z 2009-12-05T10:06:33Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/321-other.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p>Швед Ігор. “Християнська родина у світлі ХХ Бесіди на послання до Ефесян св.Івана Золотоустого” (керівник – о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – о.ліц.Т.Коберинко)</p><p><br />Копичин Ярослав. “Єдиносущність Святого Духа у творах Григорія Богослова (за Словом 31 “Про Святого Духа” та Листом 26 до Василія Великого)” (керівник - о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – о.д-р.М.Бендик)<br /></p> <p>Швед Ігор. “Християнська родина у світлі ХХ Бесіди на послання до Ефесян св.Івана Золотоустого” (керівник – о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – о.ліц.Т.Коберинко)</p><p><br />Копичин Ярослав. “Єдиносущність Святого Духа у творах Григорія Богослова (за Словом 31 “Про Святого Духа” та Листом 26 до Василія Великого)” (керівник - о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – о.д-р.М.Бендик)<br /></p> Федько Роман. “Розуміння божественної монархії за твором В.Н.Лоського “Очерк мистического богословия Восточной Церкви” (керівник – о.ліц.І.гаваньо, рецензент – о.д-р.М.Бендик) 2009-12-05T09:56:44Z 2009-12-05T09:56:44Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/317-fedko.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p>Вступ<br /> </p><p>Проблематика єдності і троїчності Бога є актуальною у християнстві до сьогоднішнього дня. Християнське одкровення триєдиного Бога було і є апорією для розуму не просвіченого вірою. Багато авторів пробували сказати щось про цю таємницю, яка прихована за простими словами Біблії. Однак, кожне висловлювання про цю таємницю, не може претендувати на вичерпну правду, бо воно тільки частково привідкриває істину.</p> <p>Вступ<br /> </p><p>Проблематика єдності і троїчності Бога є актуальною у християнстві до сьогоднішнього дня. Християнське одкровення триєдиного Бога було і є апорією для розуму не просвіченого вірою. Багато авторів пробували сказати щось про цю таємницю, яка прихована за простими словами Біблії. Однак, кожне висловлювання про цю таємницю, не може претендувати на вичерпну правду, бо воно тільки частково привідкриває істину.</p> Федун Андрій. “Вчення про образ Божий в людині на основі “Аскетичних бесід” св.Василія Великого” (керівник – о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – о.д-р.М.Бендик) 2009-12-05T09:55:52Z 2009-12-05T09:55:52Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/316-fedun.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p>1.1.Біблійний аспект у вченні Св. Василія Великого про людину.</p><p>Святе Письмо є спадщиною Церкви. Сучасна Православна Церква називає себе “Біблійною” Церквою. Святе Письмо, отже, є джерелом духовності та віри. Святе Письмо завжди знаходилось в центрі уваги отців, вони черпали з нього свою віру. Можна з певністю ствердити, що їхнє вчення починалось з екзегези святого Письма, яке для них було правилом життя. </p> <p>1.1.Біблійний аспект у вченні Св. Василія Великого про людину.</p><p>Святе Письмо є спадщиною Церкви. Сучасна Православна Церква називає себе “Біблійною” Церквою. Святе Письмо, отже, є джерелом духовності та віри. Святе Письмо завжди знаходилось в центрі уваги отців, вони черпали з нього свою віру. Можна з певністю ствердити, що їхнє вчення починалось з екзегези святого Письма, яке для них було правилом життя. </p> Стецьків Ігор. “Зцілення людини на підставі тексту Святої Тайни Єлеопомазання згідно Требника митрополита Петра Могили” (керівник - о.д-р М.Бендик) 2009-12-05T09:54:46Z 2009-12-05T09:54:46Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/315-stetskiv.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p>Вступ</p><p>В наш час, коли виникають нові, незнані колись хвороби, особливо гостро стоїть питання пошуку нових ліків і методів лікування. На жаль, багато медиків у тому пошуку забувають про святу Тайну Єлеопомазання, даровану нам, людям, самим Господом Ісусом Христом для того, щоб ми користали через неї з Божого дару оздоровлення. Окрім того, не лише медики, але й богослови часто забувають про її сенс і особливе значення для хворих. Вже багато віків у колах мирян, а що дивно – в священичому середовищі, Тайну Єлеопомазання вважають Тайною помираючих.</p> <p>Вступ</p><p>В наш час, коли виникають нові, незнані колись хвороби, особливо гостро стоїть питання пошуку нових ліків і методів лікування. На жаль, багато медиків у тому пошуку забувають про святу Тайну Єлеопомазання, даровану нам, людям, самим Господом Ісусом Христом для того, щоб ми користали через неї з Божого дару оздоровлення. Окрім того, не лише медики, але й богослови часто забувають про її сенс і особливе значення для хворих. Вже багато віків у колах мирян, а що дивно – в священичому середовищі, Тайну Єлеопомазання вважають Тайною помираючих.</p> Стецик Степан. “Дослідження українського богослужбового співу в Х-ХІІ стт. за працею В.М.Металлова “Богослужебное пение русской церкви в период домонгольский, по историческим, археологическим и палеонтологичесиким даным” (керівник – о.ліц.І.Гаваньо, рецен 2009-12-05T09:53:11Z 2009-12-05T09:53:11Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/314-stetsyk.html roman.rass admin@dds.edu.ua Вступ<br /><br /> Багатство і велич нашої богослужбової традиції проявляється в піснеспівах її богослужінь. А яка “їхня велич” була під час запровадження християнства? Саме пошук відповіді на це запитання дав поштовх до вибору теми дипломної роботи. Дана тема є актуальною у питанні відродження Київської традиції, а докладніше - її співу. Великий вклад в її дослідженні зробив о.Василій Металлов у праці “Богослужебное пение русской церкви в период домонгольский, по историческим, археологическим и палеонтологических даным.” Вступ<br /><br /> Багатство і велич нашої богослужбової традиції проявляється в піснеспівах її богослужінь. А яка “їхня велич” була під час запровадження християнства? Саме пошук відповіді на це запитання дав поштовх до вибору теми дипломної роботи. Дана тема є актуальною у питанні відродження Київської традиції, а докладніше - її співу. Великий вклад в її дослідженні зробив о.Василій Металлов у праці “Богослужебное пение русской церкви в период домонгольский, по историческим, археологическим и палеонтологических даным.” Лега Іван. “Пресвята Євхаристія і преображення часу згідно творів прот.Олександра Шмемана” (керівник – о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – ліц.А.Осередчук) 2009-12-05T09:51:44Z 2009-12-05T09:51:44Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/313-leha.html roman.rass admin@dds.edu.ua “Прийдіть, вийдімo на гору Господню, в дім Бога нашого,<br /> і побачимо славу його преображення…<br />від Світла приймімо світло,<br /> щоб сподобитись Його просвічення...”<br /> ( вечірня Преображення, стихира Литії ) <br /><br />Вступ.<br />Людям усіх часів завжди була знайома “проблема часу”. Людський розум, а також людська релігія у той чи інший спосіб старалась вирішити її. “Прийдіть, вийдімo на гору Господню, в дім Бога нашого,<br /> і побачимо славу його преображення…<br />від Світла приймімо світло,<br /> щоб сподобитись Його просвічення...”<br /> ( вечірня Преображення, стихира Литії ) <br /><br />Вступ.<br />Людям усіх часів завжди була знайома “проблема часу”. Людський розум, а також людська релігія у той чи інший спосіб старалась вирішити її. Латиш Андрій. “Літургічний аспект спільнототворення в реаліях БГКЦ” (керівник – о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – ліц.А.Осередчук) 2009-12-05T09:50:31Z 2009-12-05T09:50:31Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/312-latysh.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p>Вступление</p><p><br />Богословский труд, научное исследование не является самодостаточным. Они приобретают ценность в связи с мотивацией человека. Поэтому тема дипломной работы должна быть мотивирована самой жизнью, другими словами, тему должна породить сама жизнь.Тема церковной общины, без сомнения, всегда была и будет актуальной.</p> <p>Вступление</p><p><br />Богословский труд, научное исследование не является самодостаточным. Они приобретают ценность в связи с мотивацией человека. Поэтому тема дипломной работы должна быть мотивирована самой жизнью, другими словами, тему должна породить сама жизнь.Тема церковной общины, без сомнения, всегда была и будет актуальной.</p> Калита Ігор. “Історія української іконографії ХVІст. у дослідженні Д.Степовика “Історія української ікони Х-ХХст.” (керівник – ліц.А.Осередчук, рецензент – о.ліц.І.Гаваньо) 2009-12-05T09:48:33Z 2009-12-05T09:48:33Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/311-kalyta.html roman.rass admin@dds.edu.ua Вступ<br /><br />Останнім часом український іконопис переживає доволі бурхливий розквіт, що відображується як у суто наукових, так і у виданнях, сказати б, репрезентативно-подарункового типу. Пробудження зрозуміле. Після усунення табу на сакральну творчість з’явилася не лише благодатна нагода заповнити духовний вакуум, а на рівні сучасної науки та світогляду відобразити-осмислити колосальний феномен українського іконопису. Даний феномен належить до таких базових явищ духовної культури і матеріальної цивілізації українського народу, як сакральна архітектура, хоровий спів та інші явища християнського всесвіту, які визначили, з одного боку, неповторну сутність українського народу у його історичному розвитку, засвідчуючи його вершинний (ідеальний) духовно-мистецький потенціал у часі й просторі, а з іншого – місце і роль українців у духовному поступі суміжних народів. Вступ<br /><br />Останнім часом український іконопис переживає доволі бурхливий розквіт, що відображується як у суто наукових, так і у виданнях, сказати б, репрезентативно-подарункового типу. Пробудження зрозуміле. Після усунення табу на сакральну творчість з’явилася не лише благодатна нагода заповнити духовний вакуум, а на рівні сучасної науки та світогляду відобразити-осмислити колосальний феномен українського іконопису. Даний феномен належить до таких базових явищ духовної культури і матеріальної цивілізації українського народу, як сакральна архітектура, хоровий спів та інші явища християнського всесвіту, які визначили, з одного боку, неповторну сутність українського народу у його історичному розвитку, засвідчуючи його вершинний (ідеальний) духовно-мистецький потенціал у часі й просторі, а з іншого – місце і роль українців у духовному поступі суміжних народів. Хамуляк Юрій. “Людина в Божому задумі за творами св.Максима Ісповідника “Главы о богословии та домостроительстве воплощения Сына Божия” та Тейяра де Шардена “Божественная среда” (керівник – о.д-р.М.Бендик, рецензент – о.ліц.І.Гаваньо) 2009-12-05T09:47:11Z 2009-12-05T09:47:11Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/310-hamuljak.html roman.rass admin@dds.edu.ua <p>Вступ</p><p><br />Як жити? Це одне з фундаментальних питань, на котре людина прагне дати відповідь. Одні роблять собі кар’єру, інші тішаться своєю популярністю, багатством і владою, а інші заздрять.... Також є багато людей, котрі не вміють дати вичерпну відповідь на це запитання і вдаються до самогубства чи наркоманії…. Безліч відповідей – різне розуміння людьми свого покликання. Тут можна говорити про різні антропології, які базуються на власному раціональному досвіді (суб’єктивні) і не завжди можуть відповідати об’єктивній дійсності. Наслідок – занепад суспільства, погіршення відносин між людьми, духовне та навіть матеріальне зубожіння. Приклад в історії людства – Радянський Союз, де вважалось, що моральним є все те, що в інтересах пролетаріату. Внаслідок такої моралі – смерть безвинних, “пекло” голодоморів, таборів, репресій і т.д. Це все є наслідком радянської антропології, де втрачалась гідність людини. Людина була, як певний “вид”, тобто тільки як природа, втрачаючи особистий аспект. Тому, основне, на що буде звертатися увага в цій праці, – відкрити Божий задум щодо людини на основі творів Максима Ісповідника, порівнюючи з антропологією великого богослова Тейяра де Шардена.</p> <p>Вступ</p><p><br />Як жити? Це одне з фундаментальних питань, на котре людина прагне дати відповідь. Одні роблять собі кар’єру, інші тішаться своєю популярністю, багатством і владою, а інші заздрять.... Також є багато людей, котрі не вміють дати вичерпну відповідь на це запитання і вдаються до самогубства чи наркоманії…. Безліч відповідей – різне розуміння людьми свого покликання. Тут можна говорити про різні антропології, які базуються на власному раціональному досвіді (суб’єктивні) і не завжди можуть відповідати об’єктивній дійсності. Наслідок – занепад суспільства, погіршення відносин між людьми, духовне та навіть матеріальне зубожіння. Приклад в історії людства – Радянський Союз, де вважалось, що моральним є все те, що в інтересах пролетаріату. Внаслідок такої моралі – смерть безвинних, “пекло” голодоморів, таборів, репресій і т.д. Це все є наслідком радянської антропології, де втрачалась гідність людини. Людина була, як певний “вид”, тобто тільки як природа, втрачаючи особистий аспект. Тому, основне, на що буде звертатися увага в цій праці, – відкрити Божий задум щодо людини на основі творів Максима Ісповідника, порівнюючи з антропологією великого богослова Тейяра де Шардена.</p> Бобровський Віктор. “Ідея Добра згідно твору В.Соловйова “Оправдание добра” (керівник – о.ліц.Т.Коберинко, рецензент – о.ліц.І.Гаваньо) 2009-12-05T09:35:47Z 2009-12-05T09:35:47Z http://www.dds.edu.ua/ua/articles/2/diploms/2001/308-2009-12-05-09-37-32.html roman.rass admin@dds.edu.ua <br />Вступ.<br /><br />Ми живемо у час великих пошуків, час падіння старих і возвеличення нових ідеалів, час змін та сумнівів. Бачимо навколо себе повстання нових пророків, новітніх “експертів від життя”, кожен з яких пропонує свій набір рецептів осягнення щастя, пояснює в чому полягає сенс життя. І у багатьох людей виникає закономірне питання: існує в нашому житті який - небудь сенс? <br />Вступ.<br /><br />Ми живемо у час великих пошуків, час падіння старих і возвеличення нових ідеалів, час змін та сумнівів. Бачимо навколо себе повстання нових пророків, новітніх “експертів від життя”, кожен з яких пропонує свій набір рецептів осягнення щастя, пояснює в чому полягає сенс життя. І у багатьох людей виникає закономірне питання: існує в нашому житті який - небудь сенс?