Translate into...
Newsletter
- 16/07 Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- 12/07 Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- 09/07 Дрогобицька духовна семінарія має нових студентів
- 08/07 Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- 04/07 Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
Most Read
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
Дрогобицькі семінаристи дізналися про виникнення чину Пасії в Українських Церквах [ФОТО] |
![]() |
![]() |
![]() |
Розпочалась зустріч з молитви, опісля якої проректор з навчальної частини о. Роман Андрійовський представив присутнім доповідача. Вступ лектора стосувався виникнення терміну Пасія, яке є досить пізнього походження і не має відображення в церковному Уставі (Типіконі). Появу цього богослужіння часто пов’язують з католицькими впливами на православне богослужіння. Саме на Заході в ХVІ-ХVІІ ст. вперше з’являються молитовні практики зі схожою назвою. Змістом Пасії є співпереживання з Христом останніх днів Його земного життя і особливо Його Хресної Смерті. У ХVII ст. це богослужіння починає поширюватись у Київській митрополії. Наступним кроком доповідача був історичний екскурс розвитку богослужіння Пасії у Церквах київської традиції, а також детальний огляд формування чину Пасії у кожній із Церков Володимирового хрещення та спосіб їх звершення. Підсумовуючи, доповідач наголосив, що Пасії у Східних Церквах є адаптованими до східного богослов'я і не містять текстів, які б суперечили східнохристиянському богослов'ю. А тому вони мають повне право на повноцінне існування в нашій традиції. Основною проблематикою залишається лише переглянути тексти і видати офіційний чин Пасії, який буде затверджено літургійною комісією нашої Церкви. По завершенні виступу п. Петра ведучий, о. Богдан Лехович, висловив щиру подяку лектору за досить змістовну та корисну доповідь та побажав йому успіху у подальших літургійних дослідженнях. Див.фоторепортаж:
|