... Дипломи 2024
header-dds1
header-dds2
header-dds3

Підтримайте/Support Us

Допомогти у вихованні майбутніх священиків

Ukrainian (Ukraine)English (United Kingdom)

Translate into...

Articles archive

< July 2024 >
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Visits

 Погода в Україні
 
Дипломи 2024
Роман Ковівчак, «Заповідь любові до ворогів (Мт 5,43-48 і Лк 6,27-35). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент – о. ліц. Андрій Нискогуз) PDF Print E-mail

ВСТУП
Кожна людина у своєму житті задумується над його сенсом, питанням правильного вибору, свободи та щастя. На багато з цих питань можна віднайти відповіді у Святому Письмі, яке містить Боже Слово, об’явлене людині в історії спасіння. Ця історія представляє розвиток відносин між Богом та людством, починаючи з моменту створення людини. Протягом історії спасіння ці взаємини поглиблювались і людина щораз більше розуміла їхню цінність та суть. Вершиною спілкування Творця і людства було усвідомлення мотивацій Божих дій щодо людини, які висловив єв. Йоан Богослов: «Бог бо так полюбив світ, що Сина свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в нього, не загинув, а жив життям вічним» (Йо 3, 16). Врешті він у своєму І посланні навчатиме, що Бог є Любов (пор. І Йо 4, 8. 16). І цю досконалу любов виявив Господь Ісус Христос.

 
Андрій Капустинський, «Антикантівська полеміка в "Теодицеї" бл. Антоніо Розміні» (науковий керівник – о. д-р. Богдан Завідняк, рецензент – о. ліц. Іван Гаваньо) PDF Print E-mail

ВСТУП
В історії філософії Новітньої доби однією з ключових тем філософських дискурсів, яка загалом є складовою частиною таких дисциплін, як логіка, гносеологія, епістемологія, когнітивістика та інші, стала проблематика загалом природи людського мислення, а конкретніше – дослідження способу, можливостей, меж раціонального пізнання та всього того, що з ним пов’язано. З-поміж численних мислителів, котрі присвячували свої трактати висвітленню цієї проблематики, найчастіше виокремлюють Іммануїла Канта, і це не безпідставно. Цей мислитель, справді, здійснив «коперниканський переворот» у способі трактування раціонального пізнання, перенісши акцент з об’єкта на суб’єкта пізнання. Його три найвідоміші трактати Критик викликали дискусії, які згодом переросли у тривалу полеміку. Якщо у дискусіях метою є зіставлення суперечливих суджень та осягнення однодумності, тобто істини, то метою полеміки є здобуття перемоги над опонентом та ствердження власної позиції. Одним із численних опонентів Канта, котрий відкрито у деяких своїх трактатах полемізував не безпосередньо з Кантом, а опосередковано, був вже сьогодні блаженний пастир з Роверето Антоніо Розміні-Сербаті. Цей мислитель в одному зі своїх трактатів, мова йде про Теодицею, не лише полемізує з Кантом, а й пропонує своє вирішення піднятих філософом з Кеніґсберґа проблематик.

 
Максим Дохняк, «Психологічний аспект пастирського супроводу дітей внутрішньо переміщених осіб» (науковий керівник – п. Бісик Мар’яна, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець) PDF Print E-mail

ВСТУП
Створивши людину на Свій образ та подобу, Бог обдарував її найбільшим даром – свободою. Володіючи цим даром, людина обирає буття з Творцем або поза Ним, відповідно творить або добро або зло. Одним із проявів неправильного людського вибору на користь зла є війна, багато війн, від яких часто страждають невинні. Тепер, коли терор ранить українську землю, зокрема і найменших її мешканців, дітей, пасторальним пріорітетом стає опіка над ними, адже сам Ісус Христос сказав: «Пустіть дітей! Не бороніть їм приходити до мене, бо таких Царство Небесне» (Мт. 19, 13).

 
Юрій Губик, «Покаяння згідно з твором святого Йоана Золотоустого "Бесіди про покаяння"» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. д-р Володимир Івасівка) PDF Print E-mail

ВСТУП
Саме поняття «прогресу» або розвитку людства передбачає подолання перешкод на цьому шляху. Багато з них людина могла виправити самостійно чи суспільно, та все ж деякі були для неї занадто складні. Коренем перешкод є сама людина, а конкретно гріх, від якого вона залежить. Починаючи від гріхопадіння Адама і до приходу Спасителя людина не знала, як вилікувати свої рани, котрі сама собі завдавала своїми ж гріхами. Вона шукала різні методи та способи, свідоцтвом чого є книги Старого Завіту. Та лише Христос вирішив проблему гріха людини. Він звертається до кожного і дарує всім шанс подолати гріх, наскільки б грішною людина не була.

 
Дмитро Голик «Дівицтво і материнство Пресвятої Богородиці за книгою американського професора-богослова Бранта Пітра "Ісус Христос та єврейські коріння Діви Марії: Розкриття образу Матері Месії"» (наук. кер. – о. ліц. Іван Гаваньо, рец. – о. В.Тухлян) PDF Print E-mail

ВСТУП
Історія українського народу надзвичайно багата на християнську духовну традицію, однією з найкращих рис якої є давнє, глибоке і захоплююче почитання Пречистої Діви Марії, яке тягнеться золотою ниткою від початку існування нашої державності аж до сьогодення. Особлива набожність українців до Пресвятої Богородиці протягом багатьох століть проявилася, зокрема, у почитанні чудотворних ікон, якими Господь щедро обдарував нашу землю. Із плином часу ікона на честь Діви Марії стає наймогутнішим місцем освячення, найлюбленішим місцем молитви, місцем покаяння і навернення, місцем просвітлення і преображення, місцем притулку, захисту, скорботи і радости, місцем зустрічі сина з Матір’ю.

 
Микола Цмоканич, «Проблематика ґендерної ідеології у творчості Ґабріели Кубі», (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій) PDF Print E-mail

ВСТУП
Людство впродовж своєї історії неодноразово стикалося з різноманітними викликами, спричинених створеними людиною концепціями та ідеологіями. Їх підставою були різноманітні ідеї: прагнення встановити ідеальні світові устрої, створити безкласове суспільство, забезпечити людині безмежну свободу вибору, вивести досконалу людську расу та багато інших. Вони мали опорою не Боже Об’явлення, а людські амбіції, умовисновки та хибні уявлення. Як наслідок, всі ці ідеології з часом вихолощувалися та падали, не витримавши випробування часом, однак встигали принести жахливі «плоди» – соціальну несправедливість, розруху, війни, смерть.

 
Дмитро Білий, «Господня молитва (Мт 6,9-13; Лк 11,1-4). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Ростислав Приріз, рецензент – о.ліц. Андрій Нискогуз) PDF Print E-mail

ВСТУП
Молитва «Отче наш» — це унікальна молитва, адже Ісус Христос навчає через неї, як правильно будувати стосунки із Богом та ближніми. Її унікальність полягає насамперед у тому, що саме Спаситель її промовляє, навчаючи учнів, а через них — усіх християн. Текст молитви дійшов лише у Євангеліях двох синоптиків — Луки та Матея. У молитві містяться ключові теми Нагірної проповіді Ісуса Христа. В апостола Луки молитва «Отче наш» відповідає контексту Євангелія, зокрема подорожі до Єрусалиму, де довершиться спасіння через Христа. Тому текст Господньої молитви є надзвичайно важливим як у контексті Євангелія від Матея, так і Луки. «Отче наш» — це не лише текст, який розкриває зміст молитовного спілкування із Богом, але також зміст усього Євангельського вчення.