РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 01/09 Реколекції з нагоди початку навчального року
- 29/08 Вечірня з Литією з нагоди свята Усікновення
- 26/08 Початок навчального року
- 21/08 Дмитро ВИТІВСЬКИЙ, «Тринітарна антропологія» французького богослова Олів’є Клемана» (науковий керівник - о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
- 18/08 Олег ГРИНЬКІВ, «Ідея християнсько-національного виховання у творчості Григорія Ващенка» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Олег Кекош)
Найпопулярніше
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Віталій КУЛЬЧИЦЬКИЙ, «Вибір апостолів (Мр 3,13-19 і Лк 6,12-16). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент - о ліц. Ростислав Приріз)
- Віталій КРАВЧУК, «Богослов’я Хреста в навчанні папи Венедикта ХVІ» (науковий керівник – вл. Григорій (Комар), рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
Чи правда, що Католицька Церква виникла у IV столітті? |
![]() |
![]() |
![]() |
Ігор БРИНДАК Іноді можемо зустрітися із твердженням, що Католицька Церква нібито бере свій початок не від апостолів, а з IV століття, а то й пізніше. Як до цього ставитися? Вперше словосполучення «Католицька церква» зустрічається в листах св. Ігнатія Антіохійського, а конкретніше в посланні до Смирнської Церкви 8, 3: «Де Христос, там і Католицька Церква». Зверніть увагу, тут не впроваджується новий термін, а вживається такий, який на цей час вже був загальновідомим. Святий Ігнатій Антіохійський помер в 107 році. Як бачимо, в його час словосполучення «Католицька церква» було загально знаним. А це час, близький до періоду апостолів. Іноді доводиться ще чути, що хоч назва така і вживалася, але начебто вона означала не те, що зараз, точніше, що тоді Католицька церква не визнавала примат апостола Петра. Поглянемо, що писав з цього приводу ще один подвижник ранньої Церкви св. Іриней Ліонський: «Оскільки було б довго в такій книзі, як ця, перечисляти наступників предстоятелів усіх церков, то я наведу передання, яке має від апостолів велична і древня всім відома Церква, заснована і облаштована в Римі двома славними апостолами Петром і Павлом… Бо по необхідності з цією церквою по її особливій важливості, узгоджується всяка Церква, тобто усі віруючі, так як в ній апостольське передання завжди вірними усюди зберігалося» (Іриней Ліонський, «Проти єресей», 3, 1). Святий Іриней Ліонський був учнем святого Полікарпа Смирнського, а той, у свою чергу, був учнем апостола святого Івана Богослова. Так що, як бачимо, вчення про примат наступників апостола Петра теж тягнеться від апостольських часів. Також підтвердженням того, що Католицька Церква походить від часів Ісуса Христа, є те, що на ній сповняється євангельська притча про гірчичне зерно (Мт. 13, 31 - 32; Мк. 4, 30 - 32; Лк. 13, 18 - 19). Згідно цієї притчі, заснована Христом Церква має стати найбільшою серед усіх. За статистикою у 2012 році у світі було 1 млрд. 214 млн. католиків (дані згідно російської вікіпедії). Правда, дехто може зауважити, що мусульман зараз є приблизно стільки ж, а, можливо, і більше. Так, але маються на увазі всі разом, рідко хто знає, що мусульмани також є поділеними: сунніти, шиїти, суфісти і т. д. Крім того, у мусульман немає такого поняття, як Церква. Тому всілякі розмови про походження Католицької церкви чи то з IV століття, а чи й пізніше не мають нічого спільного ані з Євангелієм, ані з історичними фактами. P.S. Пояснення притчі про гірчичне зерно див.: «З любов’ю у світ», № 6, 2012. Ігор БРИНДАК Чи правда, що Католицька Церква виникла у IV столітті?//«З любов’ю у світ» №1, 2014
|