ВСТУПНА КАМПАНІЯ
Дрогобицька духовна семінарія
оголошує про набір студентів
- Інформація для вступників
- необхідні документи та вимоги - Пам'ятка вступникові
- Прийом документів
- З 2 по 30 червня 2025 з 11.00 по 15.00 год. (вул. Д. Галицького, 2 у м. Дрогобичі) - Вступні випробування
- 1-3 липня 2025 - Додаткова інформація - admin@dds.edu.ua,
0677751520
РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 16/05 Відбулася презентація цікавої книги про святкування ювілеїв у християнській традиції
- 16/05 Зустріч із представниками Пасторально-Міграційного Відділу УГКЦ у Дрогобицькій семінарії
- 16/05 У семінарії відбувся День відкритих дверей для студентів Дрогобича
- 13/05 Самоусвідомлення Церкви. Аналіз однієї книги про еклезіологію
- 13/05 Семінаристи відвідали м. Дніпро під час великодніх місій
Найпопулярніше
- Пасхальні місії семінаристів у Старій Вижівці
- ЕФФАТА ДДС: "Не судіть, і не будете суджені" (випуск №35) [ВІДЕО]
- Місійні великодні відвідини Кривого Рогу
- Місійна поїздка братів Введенського братства до Херсона
- Семінаристи зустріли Великдень з парафіянами міст Здолбунів та Острог
- Поділи і розколи в історії Церкви: причини та наслідки
- Про Великдень введенських братчиків у місті Шахтарськ
Апостольський лист Святішого Отця Венедикта XVI «Двері віри» (Porta Fidei) |
![]() |
![]() |
![]() |
1. «Двері віри» (Ді. 14, 27), які ведуть нас до сопричастя з Богом та дозволяють ввійти до Його Церкви, є завжди для нас відчиненими. Цей поріг можна переступити, коли проголошується Боже Слово, а серце відкрите до благодаті, котра перемінює. Увійти в ці двері − означає вирушити в подорож, яка триває все життя. Вона розпочинається Хрещенням (пор. Рим. 6, 4), завдяки якому ми можемо називати Бога Отцем, і закінчується переходом через смерть до вічного життя – плоду воскресіння Ісуса Христа, котрий даром Святого Духа захотів ввести у свою Славу тих, хто вірує в Нього (пор. Ів. 17, 22). Сповідувати віру в Пресвяту Трійцю – Отця, Сина і Святого Духа – означає вірити в єдиного Бога, який є Любов’ю (пор. 1 Ів. 4, 8): Отця, який, коли сповнилася повнота часів, послав задля нашого спасіння свого Сина; Ісуса Христа, який через таїну своєї смерті та воскресіння відкупив світ; Святого Духа, який провадить Церкву через віки в очікуванні повернення Господа у славі. 2. Відколи розпочалося моє служіння як наступника Петра, я говорив про необхідність заново відкрити дорогу віри, аби щоразу чіткіше виявляти радість та оновлений ентузіазм від зустрічі з Христом. Під час проповіді на Літургії з нагоди початку свого понтифікату я сказав: «Уся Церква і всі її пастирі повинні, як Христос, вирушити в дорогу, щоб вести людей з пустелі до життя, до дружби з Сином Божим, до Того, хто дає життя, − життя в повноті» [1]. Нерідко трапляється, що християни більше турбуються соціальними, культурними чи політичними аспектами своїх обов’язків, сприймаючи віру як очевидну передумову спільного життя. Насправді ж, передумова ця не тільки перестала бути очевидною, а й часто заперечується [2]. Якщо в минулому ще можна було зауважити існування однорідної і загальноприйнятої культурної тканини, пронизаної принципами віри і натхненими нею цінностями, то сьогодні це вже не відчутне в більшій частині суспільства через глибоку кризу віри, котра вразила багатьох людей. 3. Ми не можемо погодитися, щоб сіль звітріла, а світло було сховане (пор. Мт. 5, 13−16). Сучасна людина може знову відчути потребу вирушити, як самарянка, до колодязя, щоб почути Ісуса, який запрошує вірити в Нього і черпати з Його джерела живу воду (пор. Ів. 4, 14). Ми повинні знову відчути смак Божого Слова, вірно переданого Церквою, і Хліба життя, що дається як засіб існування для тих, хто є Його учнями (пор. Ів. 6, 51). Вчення Ісуса і в наші дні звучить з тією ж силою: «Працюйте не на ту їжу, яка проминає, лише на ту їжу, яка залишається на життя вічне» (Ів. 6, 27). Питання, яке ставили ті, хто Його слухали, і ми ставимо сьогодні: «Що робити нам, щоб діла Божі чинити?» (Ів. 6, 28). Знаємо відповідь Ісуса: «Діло Боже – вірувати в того, кого він послав» (Ів. 6, 29). Отже, віра в Ісуса Христа є шляхом до того, щоб осягнути спасіння. 4. У цьому контексті я вирішив проголосити Рік віри. Він розпочнеться 11 жовтня 2012 року, у 50-ту річницю відкриття ІІ Ватиканського Собору, і закінчиться на свято Господа нашого Ісуса Христа − Царя Всесвіту, 24 листопада 2013 року. 11 жовтня 2012 року відзначатимемо також 20-ту річницю видання Катехизму Католицької Церкви, тексту, оприлюдненого моїм попередником, блаженним Папою Іваном Павлом ІІ [3], щоб показати усім вірним силу і красу віри. Цей документ, справжній плід ІІ Ватиканського Собору, якого забажав Надзвичайний Синод Єпископів 1985 року як інструменту на служінні катехизації [4], був написаний за співпраці всіх єпископів Католицької Церкви. Темою Генеральної асамблеї Синоду Єпископів, яку я скликав на жовтень 2012 року, є «Нова євангелізація для передавання християнської віри». Це буде доброю нагодою, щоб розпочати в Церкві час особливої застанови та віднайдення віри. Втім, Церква запрошена до святкування Року віри не вперше. Мій попередник, слуга Божий Павло VІ, уже проголошував Рік віри в 1967 році, на згадку про мученицьку смерть святих Петра і Павла, щоб відзначити 1900-ту річницю з дня найбільшого свідчення їхньої віри. Він вважав це урочистим моментом, коли вся Церква зробить «правдиве і щире визнання тієї самої віри»; крім того, він хотів, щоб ця віра підтвердилася «індивідуальним та спільним, вільним і усвідомленим, внутрішнім і зовнішнім, покірним та відвертим» чином [5]. Він думав, що в такий спосіб уся Церква зможе відновити «чітке усвідомлення своєї віри, щоб її оживити, очистити, ратифікувати і сповідувати» [6]. Великі потрясіння того року зробили ще більш очевидною необхідність святкування Року віри. Він завершився урочистим визнанням віри народу Божого [7], що показало, наскільки важливі питання, які споконвіків є спадщиною всіх віруючих, вимагають постійного підтвердження, розуміння і глибшого осмислення, щоб давати послідовне свідчення в історичних умовах, які відрізняються від минулого. 5. Мій достойний попередник проголосив той Рік у певному сенсі як «наслідок і необхідність пособорного періоду» [8], добре усвідомлюючи значні тодішні труднощі, особливо щодо визнання істинної віри та її правильної інтерпретації. Думаю, що початок Року віри, який збігається з 50-ю річницею відкриття ІІ Ватиканського Собору, може бути доброю нагодою зрозуміти, що тексти, залишені у спадок отцями Собору, за словами блаженного Івана Павла ІІ, «не втратили ні своєї ваги, ні блиску. Потрібно належним чином їх прочитати, вивчити і сприйняти як важливі та нормативні тексти Учительського уряду в рамках церковної Традиції… Сьогодні, більше ніж будь-коли, я відчуваю себе зобов’язаним вказувати на Собор як на велику благодать, подаровану Церкві у ХХ столітті: у ньому ми маємо точний компас, щоб орієнтуватися в столітті, що розпочинається» [9]. Я також хотів би підтвердити те, що сказав про Собор через кілька місяців після обрання мене наступником Петра: «Якщо ми відчитуємо і приймаємо його у світлі правильної герменевтики, то він може бути і щоразу сильніше проявлятися як потужна сила для завжди необхідного оновлення Церкви» [10]. 6. Оновлення Церкви здійснюється також через свідчення, які дають своїм життям віряни: вже самим своїм існуванням у світі християни покликані нести слово істини, яке залишив нам Ісус Христос. У Догматичній конституції «Світло народів» Собор ствердив: «У той час, як Ісус, "святий, невинний, чистий" (Євр. 7, 26), не знав гріха (пор. 2 Кор. 5, 21) і прийшов тільки заради спокутування гріхів народу (пор. Євр. 2, 17), Церква, в лоні якої перебувають грішники і яка є святою та водночас завжди потребує очищення, неустанно прямує шляхом покаяння і оновлення. Церква "просувається вперед серед утисків світу і утішення Божого", проповідуючи хрест і смерть Господа, поки він не прийде (пор. 1 Кор. 11, 26). Від Воскреслого Господа вона черпає силу, щоб подолати з терпінням і любов'ю свої біди та труднощі, які приходять як ззовні, так і зсередини, і щоб об’являти світові, вірно, хоча й недосконало, Його тайну, аж поки наприкінці часів вона не буде явлена в повному світлі» (11). 7. «Любов Христова спонукує нас» (2 Кор. 5, 14): любов Христа наповнює наші серця і спонукає до євангелізації. Сьогодні, як і колись, Він посилає нас на шляхи світу проголошувати Його Євангеліє всім людям на землі (пор. Мт. 28, 19). Своєю любов’ю Ісус Христос притягує до себе людей усіх поколінь: у всі часи він скликає Церкву, доручаючи їй проголошення Євангелія завжди актуальним наказом. Тому сьогодні також необхідні постійні церковні зусилля в ділянці нової євангелізації, щоб знову відкрити радість віри та надати ентузіазму до її передавання. У щоденному досвіді Його любові вірні черпають силу і енергію для місійної діяльності, яка не повинна припинятися. Віра зростає, якщо її переживають як досвід отриманої любові і якщо передають як досвід благодаті й радості. Вона робить нас плідними, бо розширює наші серця в надії і наділяє нас здатністю приносити свідчення, яке дає життя: вона відкриває серце і розум тих, хто слухає, щоб відповісти на запрошення Господа прийняти Його слово і стати Його учнями. Вірні, як каже святий Августин, «зміцнюють себе вірою» [12]. Святий Гіппонський єпископ має серйозні підстави так говорити. Як відомо, його життя було постійним пошуком краси віри, доки його серце не спочило в Богові [13]. Його численні твори, у яких він пояснює важливість віри і її правдивість, і досі становлять спадщину незрівнянного багатства і надалі допомагають багатьом людям, котрі шукають Бога, знайти правильний шлях до «дверей віри». 8. За такої щасливої нагоди я хотів би запросити співбратів єпископів з усього світу приєднатися до наступника Петра в цей час духовної благодаті, яку дає нам Господь, щоб вшанувати цей дорогоцінний дар віри. Ми хочемо відсвяткувати цей Рік гідно та плідно. Потрібно настійніше роздумувати про віру, щоб допомогти всім, хто вірує в Христа, зробити їхній зв’язок із Євангелієм більш свідомим і міцним, особливо в час глибоких змін, яких нині зазнає людство. Ми матимемо можливість визнати нашу віру у воскреслого Господа в катедральних соборах і храмах у всьому світі, у домівках і сім’ях, щоб кожен міг відчути сильну потребу краще пізнати і передати майбутнім поколінням одвічну віру. Богопосвячені та парафіяльні спільноти, всі старі й нові церковні спільноти мають упродовж цього Року знайти спосіб публічно визнати віру. 10. Тут я хотів би окреслити шлях, який має допомогти нам глибше зрозуміти не лише зміст віри, а й сам акт, яким ми вирішуємо цілковито та в повній свободі довіритися Богові. Насправді існує глибока єдність між актом віри і змістом, з яким ми погоджуємося. Святий Павло допомагає нам увійти в цю реальність, пишучи: «Бо серцем вірується на оправдання, а устами визнається на спасіння» (Рим. 10, 10). Слово «серце» вказує, що першим актом, за допомогою якого особа приходить до віри, є дар Божий і дія благодаті, що переображує людину глибоко всередині. 11. Незамінним і цінним засобом у досягненні систематичних знань з віри є Катехизм Католицької Церкви. Це один із найважливіших плодів ІІ Ватиканського Собору. В Апостольській конституції «Fidei Depositum», підписаній – невипадково – у 30-ту річницю відкриття ІІ Ватиканського Собору, блаженний Іван Павло ІІ написав: «Цей Катехизм зробить дуже великий внесок у віднову життя всієї Церкви… Я визнаю його дійсним і законним інструментом для церковної спільноти та достовірною нормою у навчанні віри» [21]. 12. Таким чином, Катехизм Католицької Церкви може бути цього Року справжнім знаряддям зміцнення віри, особливо для тих, хто займається формуванням християн, такою важливою справою в нашому культурному контексті. Я доручив Конгрегації віровчення разом з компетентними декастеріями Святого Престолу укласти ноту, яка б надавала Церкві та вірним певні вказівки, як прожити цей Рік віри найефективнішим та найвідповіднішим чином для служіння вірі та євангелізації. 13. Цього Року важливо буде згадати історію нашої віри, яка характеризується незбагненною таїною переплетення святості й гріха. Якщо перша підкреслює великий внесок, які чоловіки і жінки зробили у зростання та розвиток спільноти свідченням власного життя, то гріх повинен викликати у кожній людині щирі й послідовні зусилля для навернення, щоб відчути милосердя Отця, який іде назустріч кожному. 14. Рік віри буде також доброю нагодою посилити свідчення милосердя. Святий Павло нагадує: «Тепер же зостаються: віра, надія, любов – цих троє; але найбільша з них – любов» (1 Кор. 13, 13). Ще сильніші слова, які завжди активізували християн, використав апостол Яків: «Яка користь, мої брати, коли хтось каже, що має віру, але діл не має? Чи може його спасти віра? Коли брат або сестра будуть нагі й позбавлені засобів щоденного прожитку, і хто-небудь з вас до них скаже: "Йдіть собі з миром, грійтеся та годуйтесь", і не дасть їм потрібного для тіла, то що це допоможе? Так само й віра, коли діл не має, мертва сама в собі. Та хто-небудь скаже: "Ти маєш віру, а я маю діла. Покажи мені твою віру без діл, а я тобі покажу моїми ділами мою віру" (Як. 2, 14−18)». 15. Наприкінці свого життя апостол Павло просить свого учня Тимотея «шукати віри» (2 Тим. 2, 22) з тією ж постійністю, як і в дитинстві (пор. 2 Тим. 3, 15). Прислухаймося до цього заклику, який спрямований до кожного з нас, щоб ніхто не був ледачим у вірі. Вона є супутницею нашого життя, що дозволяє завжди заново сприймати чуда, які звершує для нас Бог. Віра, намагаючись розпізнавати знаки часу в сучасності, доручає кожному з нас бути живими знаками присутності воскреслого Господа у світі. Світ нині потребує переконливого свідчення людей, чий розум і серце просвітлені Божим Словом і які здатні відкривати серця і розум багатьох до прагнення Бога і правдивого життя, – життя, що не має кінця. Довірмо цей час благодаті Матері Божій, названій «благословенною, бо повірила» (Лк. 1, 45). Дано в Римі, у соборі Святого Петра, 11 жовтня 2011, сьомого року мого понтифікату ВЕНЕДИКТ XVI
|