РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 01/08 Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- 28/07 Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- 24/07 Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- 20/07 Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- 16/07 Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
Найпопулярніше
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
Чим насправді є спорт? |
![]() |
![]() |
![]() |
Денис БОГАТКО Що не кажіть, та спорт займає значне місце в житті сучасної людини, особливо представників сильної половини людства. Послухайте лишень, про що говорять у чоловічих компаніях: якщо не про політику і автомобілі, то, звичайно, про спорт. Футбол, бокс, хокей, баскетбол… Список довгий. Не так давно до нього додався навіть, так званий, «спортивний» покер. Виходить, що ми, українці, – спортивна нація! Слідуючи за цією логікою, ми мали б бути здоровою нацією. Проте чи так є насправді? Можна було б навіть не запитувати. Статистика щодо здоров’я українців є сумною… Тому варто розібратися, яке значення ми вкладаємо у поняття «спорт» або, точніше, чим ми наповнюємо це поняття. Спортом можна назвати вид діяльності людини, призначений для підтримки її тіла і розуму у тонусі. Це також засіб відпочинку і комунікації людей. Але також спорт (як професійний, так і любительський) може стати «площадкою» для виявлення різноманітних людських гріхів і пристрастей. Спільна гра може об’єднувати і сприяти зростанню у любові, а може бути причиною безглуздої і абсурдної ненависті і ворожнечі між людьми як, наприклад, між уболівальниками футбольних команд. А також може стати нездоровим культом, об’єктом ідолопоклонства і навіть, якщо хочете, релігією. У нашій статті передусім звернемо увагу на цей останній аспект спорту, який, безперечно, у ньому присутній. Магічна імітаціяЯк стверджують дослідники, у давнину людські уявлення про світ і циклічність процесів у ньому мали магічний характер. Схід і захід сонця, рух небесних світил – все це вважалося проявом божественного, а космічним завданням людини було, за допомогою магічних практик, підтримувати цей вселенський порядок. Древні люди під проводом різних шаманів і жерців збиралися на відкритих місцях і влаштовували магічні гуляння з ходіннями по колу та ігрищами. Наприклад, могли, поділившись на два загони, перекочувати круглий предмет з одного кінця галявини у другий. Це мало символізувати рух сонячного диска небесним склепінням. Вам це нічого не нагадує? От, наприклад, як якісь одинадцять чолов’яг намагаються закинути надуту шкіряну кулю у ворота іншим одинадцятьом чолов’ягам? Денис БОГАТКО Чим насправді є спорт? //СЛОВО № 2 (50) 2012, с.10-11
|