РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 07/09 Вибори нового семінарійного декана
- 06/09 Шестикурсники ознайомилися з особливостями душпастирського служіння на одній з міських парафій
- 05/09 Розпочалося навчання у Малій семінарії та на Підготовчих курсах
- 01/09 Реколекції з нагоди початку навчального року
- 29/08 Вечірня з Литією з нагоди свята Усікновення
Найпопулярніше
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Віталій КУЛЬЧИЦЬКИЙ, «Вибір апостолів (Мр 3,13-19 і Лк 6,12-16). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент - о ліц. Ростислав Приріз)
- Віталій КРАВЧУК, «Богослов’я Хреста в навчанні папи Венедикта ХVІ» (науковий керівник – вл. Григорій (Комар), рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Олег ГРИНЬКІВ, «Ідея християнсько-національного виховання у творчості Григорія Ващенка» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Олег Кекош)
- Дмитро ВИТІВСЬКИЙ, «Тринітарна антропологія» французького богослова Олів’є Клемана» (науковий керівник - о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
Час пустині та реколекцій у семінарії |
![]() |
![]() |
![]() |
Віталій Миська Пустиня – час тиші, самозаглиблення, роздумів над своїм покликанням, життям крізь призму читання Святого Письма та спадщини святих отців. Святий Антоній Великий (251–356) –засновник християнського чернецтва, єгипетський анахорет, творець пустинницького життя, сказав: «Людина, яка живе на пустині і перебуває у зосередженні, є вільна від потрійної війни: за слух, за мову і за погляд. Єдине, за що мусить боротися, – це власне серце». В іншому місці він каже: «Духовні отці наші стверджують, що пустеля є придатнішим місцем для роздумів про смерть і вірний притулок від захоплення речами мирськими, якими покоїться тіло». Для семінариста пустинеюстає тихе місце. Однак важливе не так місце, як стан серця людини. Завданням семінариста, як і кожної людини, «йдучи на пустиню»віднайти внутрішній спокій. У семінарії кожен із шести курсів має визначений день на пустиню: понеділок – IV курс, вівторок – II і V курси, середа – I і ІІІ курси та четвер – VI курс. Курс, який має у визначений день духовну пустиню, виходу до містане має. Розпочинається вона о 14:45 і триває до 16:00. Протягом пустині братія читає і розважає над Святим Письмом. Крім того, зважаючи на ситуацію, в якій опинилася наша країна, о 15:30 щоденно відбувається молитва за Україну у семінарійній каплиці братства «Введення в храм Пресвятої Богородиці». Реколекції або духовні вправи – від лат. recolligo – збирати знову, збирати разом, зібрати свій розум докупи, помолодіти, отямитися, опам’ятатися, заспокоїтися, оговтатися, підбирати, піднімати, згадувати, писати з пам’яті, привести себе в порядок, приховуватися, примиритися. Духовні вправи служать для подолання себе самого і впорядкування свого життя так, щоб приймати рішення, не керуючись будь-яким невпорядкованим потягом. Суть реколекцій можна зауважити й у творчості Ліни Костенко, яка так пише: «Людино, людино, людино, людино! У Дрогобицькій Духовній семінарії реколекції, зазвичай,відбуваються двічі на рік: на початкучерговогонавчального року та у часі Великого посту. Реколектантами найчастіше є монахи. Тиша й молитва в семінарії створюють сприятливі умови для того, щоб кожен брат міг почути голос власного сумління і голос Божий. Саме така зупинка в семінарійному ритмі життя дає можливість краще почути і зрозуміти Слово Боже. Віталій МИСЬКА Час пустині та реколекцій у семінарії//СЛОВО № 2 (66) 2016, с. 18
|