РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 16/07 Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- 12/07 Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- 09/07 Дрогобицька духовна семінарія має нових студентів
- 08/07 Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- 04/07 Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
Найпопулярніше
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
Час пустині та реколекцій у семінарії |
![]() |
![]() |
![]() |
Віталій Миська Пустиня – час тиші, самозаглиблення, роздумів над своїм покликанням, життям крізь призму читання Святого Письма та спадщини святих отців. Святий Антоній Великий (251–356) –засновник християнського чернецтва, єгипетський анахорет, творець пустинницького життя, сказав: «Людина, яка живе на пустині і перебуває у зосередженні, є вільна від потрійної війни: за слух, за мову і за погляд. Єдине, за що мусить боротися, – це власне серце». В іншому місці він каже: «Духовні отці наші стверджують, що пустеля є придатнішим місцем для роздумів про смерть і вірний притулок від захоплення речами мирськими, якими покоїться тіло». Для семінариста пустинеюстає тихе місце. Однак важливе не так місце, як стан серця людини. Завданням семінариста, як і кожної людини, «йдучи на пустиню»віднайти внутрішній спокій. У семінарії кожен із шести курсів має визначений день на пустиню: понеділок – IV курс, вівторок – II і V курси, середа – I і ІІІ курси та четвер – VI курс. Курс, який має у визначений день духовну пустиню, виходу до містане має. Розпочинається вона о 14:45 і триває до 16:00. Протягом пустині братія читає і розважає над Святим Письмом. Крім того, зважаючи на ситуацію, в якій опинилася наша країна, о 15:30 щоденно відбувається молитва за Україну у семінарійній каплиці братства «Введення в храм Пресвятої Богородиці». Реколекції або духовні вправи – від лат. recolligo – збирати знову, збирати разом, зібрати свій розум докупи, помолодіти, отямитися, опам’ятатися, заспокоїтися, оговтатися, підбирати, піднімати, згадувати, писати з пам’яті, привести себе в порядок, приховуватися, примиритися. Духовні вправи служать для подолання себе самого і впорядкування свого життя так, щоб приймати рішення, не керуючись будь-яким невпорядкованим потягом. Суть реколекцій можна зауважити й у творчості Ліни Костенко, яка так пише: «Людино, людино, людино, людино! У Дрогобицькій Духовній семінарії реколекції, зазвичай,відбуваються двічі на рік: на початкучерговогонавчального року та у часі Великого посту. Реколектантами найчастіше є монахи. Тиша й молитва в семінарії створюють сприятливі умови для того, щоб кожен брат міг почути голос власного сумління і голос Божий. Саме така зупинка в семінарійному ритмі життя дає можливість краще почути і зрозуміти Слово Боже. Віталій МИСЬКА Час пустині та реколекцій у семінарії//СЛОВО № 2 (66) 2016, с. 18
|