РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 28/07 Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- 24/07 Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- 20/07 Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- 16/07 Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- 12/07 Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
Найпопулярніше
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
«Корінь усього лиха...» (1 Тим 6,10) |
![]() |
![]() |
![]() |
Василь Салій
Про небезпеку любові до грошей У Катехизмі УГКЦ «Христос – наша Пасха» грошолюбство окреслено як пристрасть до грошей і матеріальних благ . Самі по собі гроші, будучи основою кожної сучасної економіки, не є чимось поганим. Вони виконують роль посередника в товарообміні, є винагородою людини за чесну і сумлінну працю. Однак проблеми починаються тоді, коли гроші стають нашою самоціллю, коли процес набування грошей стає головним у людському житті і воно перетворюється на постійну погоню за багатством. Святі Отці навчали, що любов до багатства не притаманна людині від природи, а виникає як викривлене прагнення людини до вічного життя . Слід зазначити, що «захворіти» цією підступною хворобою мають загрозу не лише багаті, але й бідняки. Як виникає грошолюбство? «Грошолюбство – дочка невірства» , – навчає преп. Йоан Ліствичник. Послаблення віри в Бога приводить людину до відчуття залишеності Богом, вона думає, що Бог вже не опікується її життям, що вона покинута напризволяще. Таким чином їй потрібно на щось опертись, знайти «замінник» Творцеві, який дозволить їй впевнено почуватись і з надією дивитись у завтрашній день. Таким «замінником» якраз і стають гроші. Наслідки грошолюбства Грошолюбство є дверима, через які у душу входять інші пристрасті. Апостол Павло в листі до Тимотея пише: «Корінь усього лиха – грошолюбство, до якого деякі вдавшися від віри відбились і прошили себе численними болями» (1 Тим 6,10). В першу чергу, слід зазначити, що пристрасть до грошей вбиває безкорисливу християнську любов, яка є загрозою для багатства, бо закликає ділитися, жертвувати. «Хто ж думає вжитися з любов'ю і грішми одночасно, – обманює сам себе», – зазначає преп. Йоан Ліствичник. У «Ліствиці» він вказує на цілу армію пороків, які опановують людину разом з грошолюбством: «Воно породжує ненависть, злочинність, заздрість, розлуку, ворожнечу, замішання, злопам'ятність, жорстокосердя, убивства» . Євагрій Понтійський стверджує, що грошолюбство завжди йде у парі з іще двома гріхами, які належать до 8 головних гріхів – гнівом і смутком. Згідно зі св. Йоаном Золотоустим, найстрашнішим є те, що любов до грошей робить людину полоненою бездушного майна і віддаляє від служіння Богові. Як боротись з пристрастю грошолюбства? Тепер ми вже знаємо про цього підступного ворога, його вплив на людину, його зброю. Отож перейдемо до іншого важливого питання – як йому протистояти? Одразу слід наголосити, що викорінити зі своєї душі яку-небудь пристрасть є надзвичайно важко, це потребує неабияких зусиль і часу. Тому, дорогий читачу, якщо бачиш цього підступного ворога поруч себе, озбройся терпінням, моли Бога, нехай Він дасть тобі силу до боротьби, і не опускай рук, коли щось не вдається – програний бій іще не є програною війною. Василь САЛІЙ. «Корінь усього лиха...» (1 Тим 6,10)//СЛОВО № 3 (67) 2016
|