ВСТУПНА КАМПАНІЯ
Дрогобицька духовна семінарія
оголошує про набір студентів
- Інформація для вступників
- необхідні документи та вимоги - Пам'ятка вступникові
- Прийом документів
- З 2 червня по 4 липня 2025 з 11.00 по 15.00 год. (вул. Д. Галицького, 2 у м. Дрогобичі) - Вступні випробування
- 7-8 липня 2025 - Додаткова інформація - admin@dds.edu.ua,
0677751520
РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 30/06 Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- 21/06 Шістнадцять семінаристів отримали дипломи і нижчі свячення [оновлено, додано ВІДЕО]
- 02/06 Читайте новий випуск семінарійного часопису «Слово»
- 27/05 Пам'ятний подарунок від випускників ДДС
- 26/05 День Відкритих Дверей
Найпопулярніше
- Поділи і розколи в історії Церкви: причини та наслідки
- Криве дзеркало єдності: Львівський псевдособор (1946)
- Самоусвідомлення Церкви. Аналіз однієї книги про еклезіологію
- ЕФФАТА ДДС: "Взаємодія віри і науки на прикладі святої Гільдеґарди з Бінгена" (випуск №36) [ВІДЕО]
- Введенські братчики з пасхальною місією відвідали Луцьк
- Місійна поїздка братів до міста Сарни
- Семінаристи відвідали м. Дніпро під час великодніх місій
Воскресіння людини |
![]() |
![]() |
![]() |
Владислав Стефанишин
«Святкуємо перемогу над смертю, знищення аду, іншого життя вічного початок, і радіючи оспівуємо того, хто це вчинив…» – такими словами оспівує наша літургійна традиція Христове Воскресіння. І це не тільки красива метафора. Піснеспіви насамперед відображають істотне пережиття церковних таїнств, дають розуміння сенсу історії спасіння, зокрема Христового Воскресіння. Створивши цей світ, Господь помістив у ньому людину. Людина є вінцем Божого творіння, яке Господь у своїх очах побачив як дуже добре (Бут 1,31). Всевишній наділяє людину свобідною волею, проте вона зловжила нею і відвернулася від Бога, а Господній заклик про покаяння, що лунав у совісті: «Адаме, де ти?», залишився не почутим (Бут 3,9). Таким чином наші прародичі втрачають рай, а гріх залишає свої наслідки для нас, зокрема смерть, яка після гріхопадіння стає необхідністю. Проте Творець не відміняє своєї обітниці про життя вічне і посилає свого Улюбленого Сина, щоб той підняв упалого Адама, а в його особі усе людство вивівши його з тління. Господь бачить творіння (тобто людину і весь світ) добрим, а тому не скасовує свого задуму щодо людини і світу. Прийнявши людську природу на себе, Христос робить себе в усьому подібним до нас – він добровільно бере на себе усі наші немочі, аж до страждань і смерті. Проте своїм воскресінням Христос запевняє воскресіння людини з мертвих – зокрема кожного з нас. Тіло Христа після воскресіння набуло нового виду, тобто воно стало переображеним. Христос показує нам можливості воскреслого тіла – проходження крізь двері (Йо 20,26); воно не обмежене тілесними потребами сну, їжі, пиття тощо. З цього можемо побачити, чим саме для нашого тіла стане наше воскресіння. Святий Дух через уста старозавітних пророків Ісаї, Даниїла, Єзекиїла та інших звіщав і готував народ Божий до прийняття цієї тайни про воскресіння (Іс 26,19; Дан 12,2; Єз 37,1-10). Проте саме Христос є сповненням цієї обітниці, саме Він – той довгоочікуваний Цар світу, що воскрешає людину, підводячи її з тління до життя вічного. Наше воскресіння можливе завдяки Христові, ознаки котрого ми можемо відчувати вже тепер. Свідченням цього є нетлінні мощі святих, котрі змогли за своє життя преобразитись благодаттю Божою приймаючи живого Бога через Святі Тайни, зокрема Євхаристії, промовляючи до нього у молитвах, звершуючи постійні акти покаяння та очищення своєї душі. Коли людина приймає благодать воскресіння, вона набуває нового життя, стає господом часу, а природний закон смерті тіла вже не в змозі перервати її життєдайного перебування у Господі. У сьогоднішньому світі люди бачать смерть як звичайне природне і загальне явище, з яким потрібно змиритись: «Оскільки смерть, – думають вони, – явище загальне, то ми повинні єдине дане нам життя використати «на повну», а про смерть не задумуватися». Так люди намагаються навантажити себе різними справами, аби не думати про смерть, а то й взагалі – жити в пошуках задоволення стаючи рабом своїх пристрастей. Силкуючись забути про смерть людина починає гонитися за успіхом, намагаючись присвятити себе різноманітним шляхетним справам чи навіть зробити цей світ кращим. Саме цей світ, в якому ми живемо, а не життя в якомусь «загробному світі», даний людині як таїнство божественної присутності і спілкування з Богом. І тільки в цьому світі і у цьому житті людина за Господнім задумом повинна була існувати та спілкуватися з Богом. Запитаймо ж себе: як ми, християни ХХІ століття, можемо відчути цей передсмак воскресіння? Пригадаймо слова Христа: «Я – хліб живий, що з неба зійшов. Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки. І хліб, що його я дам, це – тіло моє за життя світу [...] Якщо не споживатимете тіло Чоловічого Сина й не питимете його кров, не матимете життя в собі. Хто тіло моє їсть і кров мою п’є, той живе життям вічним, і я воскрешу його останнього дня» (Йо 6,51,53-54). Згадаймо великих праведних мужів УГКЦ ХХ ст., наприклад, Василя Величковського чи Миколая Чарнецького ; святих Римо-Католицької Церкви – Падре Піо або Бернадет Субіру. Мощі цих святих є нетлінними. Вони жили словами Євангелія Христового, Святими Тайнами, каялися у своїх гріхах. Ми покликані так само зростати у благодаті Божій. Яку б соціальну позицію ми не займали, ким би не були за професією, ми завжди покликані свідчити своїм життям воскреслого Господа і переображуватись приймаючи Христа в Євхаристії. Тоді поступово будемо зауважувати, як наше життя змінюється. Людина, яка живе Євангелієм, стає «мучеником» у християнському сенсі цього слова – свідком віри та живої Господньої присутності. Владислав СТЕФАНИШИН, Воскресіння людини // СЛОВО №3 (2017)
|